Rytuały tybetańskie – rytuał drugi

Rytuał drugi działa wzmacniająco na nerki, narządy układu trawienia, narządy i gruczoły płciowe, na tarczycę. Wpływa korzystnie na trawienie i problemy jelitowe. Pozytywnie oddziaływuje na krążenie i oddychanie, uelastycznia mięsień serca i przeponę, usprawnia pracę układu limfatycznego, wzmacnia brzuch, nogi, ręce usuwa napięcie w dolnej częsci kręgosłupa, jest pomocny w przypadku sztywności nóg i karku. Ma pozytywny wpływ na ludzi cierpiących na artretyzm bioder i karku oraz osób z osteoroporozą nóg, bioder, miednicy i karku. Rytuał drugi przyśpiesza wirowanie czakr 1, 2, 3 i 5, u podstawy kręgosłupa , w dolnej i górnej częsci brzucha, oraz w obszarze gardła.

Połóż się plecami na ziemi, wyprostuj nogi, twarz trzymaj zwrócona ku górze. Ułóż wyprostowane ręce wzdłuż ciała, z dłońmi zwróconymi do podłogi (palce złączone).

Wykonaj wdech przez nos, unieś głowę i przyciągnij ją do piersi. Jednocześnie podnieś wyprostowane w kolanach nogi. Opuść głowę i nogi z powrotem na podłogę. W czasie opuszczania nóg wykonaj powoli wydech przez nos, następnie rozlużnij wszystkie mięśnie i powtórz cały rytuał.

Rytuał 2

 

Wykonuj ten rytuał bardzo wolno, jeśli masz wrzody, bóle w dolnej części kręgosłupa, wysokie cisnienie regulowane lekami, słabe mięsnie brzucha, stwardnienie rozsiane, chorobe Parkinsona lub podobną. Wykonywanie ćwiczenia podczas miesiączki może spowodować skurcze i przerwać lub zatrzymać miesiączke.Skonsultuj się z lekarzem jeśli cierpisz na: przepuklinę, nadczynność tarczycy, chorobę Meniere’a, zawroty głowy czy epilepsję. W przypadku ciąży, artretyzmu, powiększonego serca, kłopotów z zastawką, niedawno przebytej operacji brzucha lub zawału nalezy uzyskać pozwolenie lekarza na wykonywanie tego ćwiczenia.

Uwagi:
Podnosząc nogi, napieraj na podłogę ramionami, łokciami, przedramionami i dłońmi
Głowę podnoś delikatnie, nie wykonuj gwałtownych szarpnięć, miej brzuch wciągnięty – skoncentruj się na nim mentalnie.
Przez cały czas zachowuj stały rytm oddychania: głeboki wdech przy podnoszeniu nóg i głowy – wydech przy opuszczaniu. W przerwach między powtórzeniami, rozluźnij mięśnie i oddychaj w tym samym rytmie.
Jeśli nie możesz wyprostować nóg calkowicie, możesz zostawić je lekko zgięte w kolanach, jednak staraj się aby były proste. Dla rozciągnięcia mięśni i ścięgien możesz wykonywać jakieś ćwiczenia rozciągające np. skłony.

 

dalej – rytuał trzeci